ניהול מוניטין בגוגל

חברת ניהול מוניטין שמרימה אותך

לעיתים קרובות עולה הצורך בקרב ארגונים, חברות, עסקים ואף אנשים פרטיים בשירותי ניהול מוניטין בגוגל. לעיתים מדובר ברצון לשפר ולחדד את הנוכחות החיובית ברשת, ולעיתים מדובר בהכרח שנותר עקב פגיעה תדמיתית העלולה להחמיר מהר מאוד ולפגום בשם הטוב ובפעילות העסקית. במקרים אלו, פנייה אל חברת קידום אתרים המתמחה בניהול מוניטין יכולה להביא לפתרון הבעיה, ואף להפוך את המצב השלילי ליתרון בטווח הארוך.

דחיק אזכורים שליליים

יצירה של מוניטין חיובי

בניית אסטרטגיית תוכן

מיתוג נכון

רוצים לשמוע עוד?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אז מה זה
ניהול מוניטין בגוגל?

כאשר מדברים על ניהול מוניטין בגוגל מתכוונים למעשה לרושם הראשוני שהגולשים במנוע החיפוש הגדול בעולם מקבלים עליכם. בין אם אתם אנשים פרטיים, עסק, חברה ציבורית או כל מוסד וגוף אחר ישנה חשיבות עצומה לשמירת המוניטין החיובי כדי שהשם שלכם ייתפס בצורה טובה על ידי ציבור הגולשים. יש לזכור כי כיום כל המידע נמצא בעצם ברשת וכל מי שרוצה לגבש דעה או לקבל חוות דעת על גורם מסוים פותח את הרשת ונכנס לגוגל. אכן, גוגל הוא מנוע החיפוש המוביל בעולם וגם בישראל כאשר יותר מ 90% מהגולשים משתמשים במנוע החיפוש הזה ועוד כמה מעטים עושים שימוש גם במנועי חיפוש אחרים. על כן, המוניטין החיובי והשלילי בגוגל חשוב מאוד לכל מי שרוצה לשמור על שמו, תדמיתו והמיתוג שעמל לבנות לאורך השנים.

ניהול מוניטין בגוגל מתייחס לשמירה על נוכחות חיובית במנוע החיפוש הגדול בעולם והפופולרי בישראל, ובמידת הצורך שינוי והתמודדות עם מוניטין שלילי שנוצר ברשת מסיבות שונות שנתאר בהמשך. למעשה, בדיקה עצמאית של המוניטין שלכם בגוגל היא פשוטה מאוד: כל מה שצריך לעשות הוא לרשום את שם העסק, החברה או האדם הפרטי שאתם ולראות אילו תוצאות עולות. לדוגמה, ייתכן שהתוצאה הראשונה תהיה האתר של העסק אבל התוצאה השניה תהיה חוות דעת שלילית של לקוח מסוים או סכסוך משפטי שנקלעתם מאליו ומתואר בפסק-דין, ויכול להיות שתופיע כתבה אשר בה ביקורת לא מחמיאה על מחירי ושירותי העסק. לא פעם פרסומים אזכורים שליליים כאלו מופיעים אפילו לפני האתר של העסק עצמו, הכל תלוי בכוח הקידום של האתרים שבהם פורסמו איזכורים אלו.

יש להבין כי את גוגל לא ממש מעניין אם האיזכור עליכם הוא חיובי או שלילי, שכן מבחינתה עליה להביא מידע לגולשים. המידע כולו נשמר במנוע החיפוש ואי אפשר פשוט למחוק או להעלים אותו, אלא אם עושים פעולות כמו שליחת בקשה למנהל האתר המפרסם או פנייה באמצעות עורך דין. יחד עם זאת, לעיתים קרובות הפעולות האלו אינן עולות יפה והתוכן השלילי נשמר בגוגל לתקופה בלתי מוגבלת. הבשורות הטובות הן שלבעיות מוניטין שלילי בגוגל יש בהחלט פתרונות. הם אומנם לא מיידיים אבל הם בהחלט עובדים. למעשה ניהול מוניטין בגוגל מהווה חלק מאסטרטגיה שיווקית לטווח ארוך והוא חשוב לכל מי שיש משמעות בעיניו לתדמית שלו בקרב הציבור הכללי, הלקוחות הקבועים והלקוחות הפוטנציאלים.

אז אם יש תכנים שליליים בגוגל שנוגעים אליכם באופן אישי או אל העסק, ואפילו אם הם נמצאים בדירוגים די גבוהים במנוע החיפוש של גוגל, יש דרכים שבאמצעותן אנו יכולים לדחוק את התוכן השלילי למטה בתוצאות החיפוש של עד שיגיע אל דפים אחוריים. לאחר שהשגנו את המטרה הזאת, גולשים שיקלידו את שם העסק או שם האדם, או יחפשו מוצרים ושירותים הקשורים בתחום עיסוקם, יקבלו דרך גוגל תדמית נקייה ואפילו חיובית שלכם.

כפי שאמרנו, על מנת לתקן מצב של מוניטין שלילי בגוגל וכדי לבנות מוניטין טוב צריך ליצור נוכחות חיובית באינטרנט. ניהול מוניטין מתבצע בתהליך דומה למדי לקידום אתרים ואופטימיזציה לאתרים, כלומר קידום של תכנים חיוביים כלפי מעלה בתוצאות החיפוש של גוגל ומצד שני דחיקה של אזכורים שליליים אל החלק התחתון של תוצאות החיפוש ולדפים האחרונים של גוגל. כאשר אנו מציפים כלפי מעלה בתוצאות החיפוש תכנים חיוביים אודות השם שלכם אנו יכולים להשפיע בצורה משמעותית על המוניטין באינטרנט.

חשוב להבין כי תכנים חיוביים או שליליים בגוגל יכולים להיות מקשת רחבה של סוגים, למשל פוסטים בפייסבוק, בלוגים ומאמרים, תגובות בפורומים, כתבות וכדומה. כדי למצוא את התכנים השליליים, מלבד חיפוש פשוט כפי שתיארנו לעיל אנחנו מפעילים עוד כלים מתקדמים שיכולים להתריע בכל עת שמופיעה מילת מפתח מסוימת כמו שם העסק או השם הפרטי שלכם. כך אנו בודקים אם יש אזכור שלילי או חיובי בזמן אמת ובהתאם לתוצאות המתקבלות נדע לפעול על מנת לקדם את מה שצריך לקדם, ולדחוק אחורה את מה שצריך להעלים מעיני הגולשים.

עכשיו אתם בטח שואלים את עצמכם איך אנחנו עושים את זה? איך אנחנו גורמים לתכנים חיוביים לעלות ולתכנים חיובים לרדת בתוצאות החיפוש של גוגל? למעשה יש קשת רחבה של פעולות שאנו יכולים לעשות ואכן עושים בהתאם למטרות, לאסטרטגיה ולמצב הנוכחי של המוניטין שלכם בגוגל. בהמשך המאמר נתאר בפירוט את הדרכים ונביא כמה דוגמאות. יחד עם זאת, על מנת לסבר את האוזן נביא כעת תיאור פשוט ומקוצר.

דרך ראשונה לגרום לעלייה של התכנים החיוביים היא לכתוב תוכן חדש ואיכותי, חיובי ומקורי, ולפרסם אותו ברשתות החברתיות ובאתרים חדשותיים באינטרנט. לאחר מכן אנחנו רוצים לקדם את התוכן החיובי באתרים שגוגל נותן להם סמכות גבוהה. הסמכות הגבוהה ניתנת על ידי גוגל לאתרים לפי קריטריונים שונים כמו מספר הגולשים שנכנסים אליהם מידי יום וחודש, כמות התכנים שיש בהם, עד כמה הם עדכניים ופעילים, הקישורים שנכנסים אליהם ועוד פרמטרים רבים. אנחנו יודעים מי הם אתרים בעלי סמכות גבוהה בגוגל מפני שזהו העיסוק שלנו ומפני שפשוט מאוד להבין אילו אתרים מובילים את הרשת במילות החיפוש מסוימות – כל מה שצריך לעשות הוא להסתכל בתוצאות החיפוש.

אנחנו נשתמש באתר סמכותי כזה כדי לבנות לכם נכס אינטרנטי כמו מאמר חיובי, חוות דעת חיובית או כתבה חיובית אשר תפורסם באתר ותיתן לו כוח קידום שידחוף אותו קדימה בתוצאות החיפוש של גוגל. למשל, תארו לעצמכם באיזו מהירות יגיע אזכור חיובי לראש תוצאות החיפוש אם פורסם באתר כמו וואלה שמוביל כמעט בכל התחומים בגוגל. יחד עם זאת, כאן אנחנו מגיעים לסוגיה קצת מורכבת, והיא שישנה חשיבות גדולה גם לאתר שבו פורסמו עליכם אזכורים שליליים. נסו לדמיין למשל מה קורה לאזכור שלילי שמופיע באתרים כמו גלובס או ווי.נט. במקרה זה האזכור יופיע בתוצאות החיפוש הראשונות של גוגל והדבר אומר שכדי לדחוק אותו אחורה בתוצאות תצטרך להתבצע עבודה מורכבת יותר ולאורך יותר זמן. במילים אחרות, ניהול מוניטין בגוגל ובאינטרנט בכלל מצריך סבלנות עד שרואים את התוצאות המבוקשות. חשוב מאוד להיעזר לשם כך בחברת קידום אתרים המסייעת לקדם את התהליך באופן נכון ואפקטיבי.

כפי שאמרנו, אזכור שלילי בגוגל יכול להתבטא בצורות שונות. כך למשל, אם הייתם מעורבים בסכסוך משפטי פרטי או עסקי, פסק הדין מפורסם באתרים משפטיים שונים, גוגל ישמור את התוצאות לשנים רבות, והדבר עלול להכתים את השם שלכם. צריך להבין שמבחינת הגולשים לא כל כך משנה מי ניצח בסופו של דבר במשפט או על מה הוא נסוב. לעיני הגולש מופיע בתוצאות החיפוש רק תיאור קצר, ורק בודדים מאוד ייכנסו אל פסק הדין עצמו ויטרחו לקרוא אותו. על כן, מספיק שהייתם מעורבים בסכסוך שהגיע לבית המשפט על מנת שהדבר ישפיע לרעה על התדמית והמוניטין שלכם, ללא קשר לסיבת המשפט או לתוצאותיו

עד לפני מספר שנים שירותי ניהול מוניטין בגוגל היו מבוקשים רק על ידי חברות גדולות. ואולם בעשורים האחרונים הפכה האינטרנט לפלטפורמה אשר בה כל אחד מאיתנו מחווה את דעתו, מגיב בפורומים ובבלוגים, כותב ביקורות על עסקים ומוצרים וכן הלאה. הדבר הפך את המוניטין של אנשים, עסקים ובעלי עסקים להרבה יותר פגיע, שלא לדבר על הרשתות החברתיות אשר בהן ישנה גם תופעה של שיימינג.

עקב נסיבות אלו אנו רואים כיום הרבה יותר אנשים פרטיים ועסקיים בכל סדר גודל שנזקקים לשירותי ניהול מוניטין בגוגל על מנת לנקות את שמם הטוב, ליצור תדמית חיובית ולהקטין נזקים שנוצרו עקב אזכורים שליליים באינטרנט. כפי שאמרנו, שירותים אלו יכולים בהחלט לעזור בדחיקה של אזכורים שליליים, ביצירה של מוניטין חיובי ובנייה של אסטרטגיה לטווח הארוך, המסייעת בקידום המיתוג הנכון של העסק. יחד עם זאת, כדי להשיג את המטרות האלו חשוב מאוד לעבוד עם חברה שיש מאחוריה ניסיון מקצועי וותק רב, שהינה אמינה מאוד ויודעת לשמור על סודיות מוחלטת. חברה שכזו תחתום מולכם על טופס שמירת סודיות ותוודא שהתכנים יהיו חשופים רק לעיני האנשים הרלוונטיים ולא לעיני כלל הגורמים בחברת קידום האתרים.

על השאלה הזאת נענה באופן ברור וחד משמעי: כדאי מאוד להיעזר בחברת קידום אתרים שמספקת שירותי ניהול מוניטין בגוגל! מדובר בתהליך שמצריך הרבה ידע והיכרות עם דרכי הפעולה האפשריות, בנייה נכונה של התהליך לטווח ארו,ך מעקב מתמיד אחרי התוצאות וכמובן גם יכולת להבין מה קורה ומה צריך לעשות בשלב הבא. יחד עם זאת, אנחנו יודעים שיש אנשים המעוניינים לפעול בעצמם, לצד שירותי ניהול מוניטין שאנו מספקים. לאנשים אלו אנו מסבירים שהם בהחלט יכולים לתרום לתהליך, שהרי מדובר ביצירת נכסים חיוביים התורמים לקידום האתר.

לכן, אם אתם רוצים לעזור לתהליך ניהול מוניטין אפשר ליצור תוכן חיובי שיסייע לדחוק אזכורים שליליים קיימים. כך לדוגמה, תוכלו לפרסם פוסטים חיוביים בפייסבוק העסקי שלכם או בלינקדאין. תוכלו להקים דף נחיתה לעסק ולהיעזר בו בקמפיין של גוגל ממומן, לפתוח ערוץ יוטיוב ובלוג, וכדומה. פעולות אלו ונוספות יוכלו לשפר את התדמית בעיני הציבור הכללי ובעיקר בעיני הלקוחות שלכם, בעוד גוגל תקדם את התכנים החיוביים במידה שהם איכותיים. בהמשך המאמר מביא תיאור יותר מפורט של הפעולות האלו וכיצד אנחנו ואתם יכולים לבצע אותן.

נקודה חשובה היא, שככל שיש כמות גדולה יותר של נכסים חיוביים באינטרנט, ולכן גם בגוגל, כך עולה הסיכוי לדחוק אחורה ולמטה את האזכורים השליליים. לכן חשוב שתתמידו בכתיבה של תכנים חדשים, שתפתחו בלוג בפלטפורמות מוכרות ומובילות, ושתכינו תוכנית עבודה על בסיס שבועי או חודשי עבור הבלוג. במידה שאתם רוצים לפעול לבד עליכם לבנות אסטרטגיית תוכן המכילה הנושאים שבהם הבלוג יעסוק, וגם צריך להשאיר תגובות בבלוגים ובפורומים אחרים ולהשתדל לכתוב תוכן מקצועי ואיכותי בתחום העיסוק שלכם. מעבר לכך, תמיד אפשר לנסות ליצור קשר עם אתרים ומגזינים ברשת שיש להם כוח קידום ותפוצה נרחבת, ולראות אם הם מעוניינים בחומר איכותי שכתבתם לפרסום אצלם.

ואחרי כל זאת נזכיר שניהול מוניטין בגוגל מצריך תגובה נכונה ומדויקת, בקיאות רבה ושימוש נכון בנכסים ומעקב יסודי אחריהם. זה בדיוק מה שאנחנו עושים. כבר יצא לנו להתקל בלא מעט אנשים ובעלי עסקים שניסו לקדם בעצמם את המוניטין ולהתמודד עם אזכורים שליליים לבד, אך לאחר השקעת זמן ומחשבה הבינו שיש לפנות אל חברה שיודעת מה היא עושה. אז אם מצאתם אזכורים שליליים ברשת אנחנו מציעים שתפנו אלינו בהקדם האפשרי כי יש לנו פתרונות. צריך להבין שלא מדובר רק בדחיקה אחורה של אזכורים שליליים אלא בבנייה מושכלת של נכסים אינטרנטיים שעוד ימשיכו לקדם את העסק והתדמית שלכם למשך תקופה ארוכה, וזאת לצד סיום הסאגה המטרידה והחזרת השקט התעשייתי שלכם.

כולנו בונים את השם הטוב שלנו ושל העסק בכל חודש, יום ושעה. הבעיה היא שלפעמים מספיק אפילו אזכור שלילי אחד בגוגל, ובוודאי אם הוא זוכה להגיע למקומות הראשונים בעמוד הראשון, על מנת שהתדמית והפעילות העסקית שלכם תיפגע בצורה משמעותית. למרבה הצער, יש דוגמאות רבות לכך כמו פוסטים מביכים על אנשים פרטיים, כתבות תחקיר שהתפרסמו באתרי חדשות, פסקי דין, ביקורות שליליות שמופיעות בפורטלים ופורומים ייעודיים לתחום העיסוק, וכדומה.

האמת היא שניהול מוניטין בגוגל עשוי להידרש אפילו שיש אזכור שלילי יחיד. צריך להבין שהרשת עובדת כמו גלים בבריכה ולכן גם אבן אחת קטנה שנזרקת לבריכה הזאת יכולה להתפשט בצורה מהירה ולהפוך לצרה רצינית מאוד, בגלל שהיא זוכה לחשיפה נרחבת ולשיתופים ברשתות חברתיות, לתגובות נוספות ולהופעה בדירוגים גבוהים בגוגל. כל זאת עוד לפני שהזכרנו את הידוע לכל, שאנשים יוצרים רושם ראשוני בצורה מהירה מאוד ולכן מספיקה התקלות אחת באזכור שלילי כדי ליצור רושם שקשה מאוד למחות אותו אחר כך.

ניהול מוניטין ברשת - כל הדרכים בדרך ליעד

רגע לפני שנתאר ביתר פירוט את הדרכים שבהן אפשר לקדם את המוניטין שלכם ברשת צריך להסביר שכל לקוח וכל מקרה נבחן לגופו.

אנו יכולים לבצע קשת רחבה של פעולות אשר יושפעו בין היתר מרמת הנזק שכבר נגרם, אשר נעשה חמור יותר ככל שהאזכורים השליליים מגיעים לתוצאות גבוהות, ככול שלאזכור השלילי יש יותר קישורים, ככל שהוא זוכה לתפוצה נרחבת יותר, וככל שהוא נשאר זמן רב יותר בתוצאות של גוגל. לכן אנחנו מתחילים בבדיקה מעמיקה של חומרת הבעיה ולפי התוצאות נגזור כמה פעולות שחלקן יתוארו מייד. 

בתוך כך אנחנו מעניקים לכם ליווי רצוף ואישי הכולל עדכונים מתמידים על הפעולות שאנחנו עושים ועל השגת המטרות, עד שנצליח לדחוק את האזכורים השליליים לאזורים בלתי רלוונטיים בגוגל ואפילו להסיר אותם לחלוטין יש לזכור שככל שעובר הזמן כך הנזקים יכולים להיעשות חמורים יותר ולכן מומלץ להתחיל עם הפעולות מוקדם ככל האפשר. זאת תוך לקיחה בחשבון שניהול מוניטין בגוגל יכול להתפרש על פני תקופה, בהתאם לחומרת הבעיה ולמורכבות המצב. 

אם כן, אחרי שנבצע את התחקיר הראשוני ונשתף אתכם במסקנותיו נתחיל בביצוע מספר פעולות הכוללות בין היתר את האפשרויות הבאות:

1

פנייה לבעלי אתרים

קודם כל נוכל לפנות לבעלי האתרים שבהם פורסמו אזכורים שליליים ונבקש מהם להסיר את האזכור. הניסיון שלנו מראה שלפעמים בעלי אתרים יהיו מוכנים להסיר ביקורות שליליות ומביכות אם הפנייה אליהם נעשית בצורה נכונה. יחד עם זאת מדובר בדרך כלל באתרים קטנים או בפורומים ובבלוגים קטנים, ולעומת זאת ככל שמדובר באתר גדול ומבוסס ובוודאי אם מדובר בכתבה עיתונאית שמקבלת תהודה רבה, קשה יותר להסיר את האזכור השלילי. יש לציין כי תוכלו לפנות במקביל גם לעורך דין שיצור קשר עם בעלי האתר, אבל הניסיון מראה שוב שככל שמדובר באתרים גדולים ומבוססים הסיכויים להסרה של אזכורים שליליים בגוגל הינם קטנים. בנוסף, פניה ישירה אל גוגל להסרה של אזכור שלילי אומנם אפשרית אבל איננה עניין של מה בכך, ובמרבית המקרים לא תשיג את התוצאות המבוקשות.
2

בניית נכסים ברשת

הדבר השני שנעשה בשבילכם הוא כאמור ליצור נכסים חיוביים באינטרנט, כלומר נכסים שמקדמים את המוניטין והתדמית של העסק על חשבון אותם אזכורים שליליים. כך לדוגמה, נפעל בדרכים שונות כדי לדחוף את הקידום האורגני של האתר שלכם בגוגל על ידי סדרת פעולות כמו אופטימיזציה לאתר, הכנסה של תכנים חדשים ומקוריים, שדרוג חוויית המשתמש וכדומה, וזאת כדי שהאתר יעלה אל המקומות הראשונים בגוגל. יחד עם זאת, אנחנו רוצים שיהיו נכסים נוספים שיורידו בהדרגה את האזכורים השליליים, ולכן נוכל למשל להתחיל ולנהל עבורכם בלוג בפלטפורמה כמו תפוז או קפה דה מרקר, ויתכן שנחליט לנהל כמה בלוגים כאלו. כולם מכירים את הפלטפורמות האלו שרצות חזק מאוד בגוגל ולכן קיים סיכוי מצויין שהבלוג שלכם ייכנס לתוצאות של גוגל במקומות גבוהים יותר מאזכורים שליליים. בצורה דומה, ישנה אפשרות לפתוח עבורכם דפי פרופיל באתרים גדולים וחזקים, באינדקסים מקצועיים ופורטלים העוסקים בתחום העיסוק שלכם. גם כאן ישנו סיכוי טוב שדפי הפרופיל האלה יופיעו בתוצאות גבוהות יותר בגוגל לעומת האזכורים השליליים. עוד אפשרות היא לכתוב כתבת תוכן איכותית ואוהדת אשר פורסם בפלטפורמה דיגיטלית חזקה כמו ידיעות אחרונות, מעריב נענע 10, וואלה וכדומה.
2

רשתות חברתיות ועוד

אפיק חשוב ומשמעותי ליצירת נכסים חיוביים בגוגל הוא להשתמש ברשתות החברתיות. אתם בוודאי יודעים שאזכורים חיוביים וגם שליליים ברשתות החברתיות מקבלים תפוצה נרחבת, בוודאי אם יודעים לבנות אותם בצורה הנכונה. האזכורים האלה גם מופיעים בתוצאות החיפוש של גוגל. מכיוון שכך אנחנו רוצים לבנות עבורכם נכסים בפייסבוק, בטוויטר, בלינקדאין וכדומה, כאשר בחלק מהפלטפורמות האלה אפשר לבצע עוד פעולות קידום שיעזרו להביא את האזכורים החיוביים והאוהדים עליכם לראש הבמה.

דוגמה נוספת היא ליצור ערוץ יוטיוב ובו לפרסם סרטונים שקשורים אליכם או אל העסק. עליהם נעשה כמה פעולות קידום אתרים שיעזרו להתברג גם כן במקומות גבוהים יותר ויותר בגוגל על חשבון אותם אזכורים שליליים. מעבר לכך, אנחנו יכולים להשתמש בעוד כלים רבים, למשל לצאת בקמפיין של קידום ממומן בגוגל שמביא את המודעות הרצויות אל קדמת הבמה בצורה מהירה ואפילו מיידית. מדובר בקמפיין שצריך לתכנן היטב מבחינת התוצאות שרוצים להשיג וההתאמה לתקציב, ולחשוב היטב כיצד הוא יתרום גם לקידום אורגני לאורך זמן. למעשה, באמצעותו אנחנו יכולים לדאוג לכך שתחת מילות חיפוש מסוימות הקשורות לעסק או לשם שלכם יופיעו קודם כל פרסומים חיוביים, שגם יכולים לתרום למטרות שיווקיות נוספות. יחד עם זאת, יש לזכור כי מדובר במודעות פרסומיות שלא באמת דוחקות אזכורים שליליים שמופיעים בתוצאות החיפוש האורגניות, ולכן אין זו דרך פעולה המהווה פיתרון שלם בפני עצמו.

כאמור, בחירת דרכי הפעולה הספציפיות לניהול מוניטין בגוגל תיעשה לאור מחקר והבנה של המצב הנוכחי, ולאור הגדרת היעדים האסטרטגיה לאורך זמן. אם יש לכם עוד שאלות אודות ניהול מוניטין בגוגל אנו נשמח לשמוע על המצב, לתת המלצות והכוונה, ובמידת הצורך לבנות קמפיין שיהפוך את הבעיות לנכסים, שעוד ילוו אתכם לתקופה ארוכה ויעניקו יתרונות שיווקיים ותדמיתיים חשובים.