מדוע כל עיצוב צריך פונט מקצועי

רוצים לעצב אתר אינטרנט, לוגו לאתר או כרזת פרסום? אם כך אתם חייבים עיצוב עם פונט מקצועי. הסיבה לכך תלויה בחשיבות הרבה של הפונטים; פונטים הם כלי תקשורת חזותי בעל ערך רב. לעיצוב שלכם מטרה ועל מנת להשיג את המטרה הוא צריך להשתמש בכלים הנכונים. לכל פונט יש זהות משלו, המקום שממנו הוא בא והמקום שאליו הוא הולך. ולכן אנו זקוקים לפונט מקצועי. 

אבל רגע מהו בעצם פונט מקצועי?

אפשר להגיד שכל פונט איכותי הוא מקצועי, אך לכל פונט יש מאפיינים שבין היתר משפיעים על הנראות שלו. מעצבים רבים, מהסוג הפחות מקצועי, עשויים לבחור את הפונט לפי רמת הנראות שלו, ההתאמה למדיה והמראה האסתטי הכללי. זה טוב בשביל התחלה, אבל זה לא מספיק. מאפייני הפונט מביאים איתם עולם רגשי – פונטים מסוימים יכולים לטעת בנו ביטחון, אחרים מבטאים הססנות; יש פונטים המשרים עלינו רוגע ושלווה, אחרים ערנות וספקנות; פונטים המשדרים מקצועיות ופונטים המשדרים ילדותיות ושובבות. אז מה המקצוע של הפונט שלכם? האם הוא נראה לכם כמו עורך דין תאגידי היכול להתאים לעיצוב אתר אינטרנט של חברת ייעוץ. או שאולי הפונט שלכם הוא שף פיוז‘ן בלתי שגרתי? מה לדעתם יקרה אם תשתמשו בפונט שהמקצוע שלו הוא ליצן וקוסם לילדים עבור הפרסום של קרן הפנסיה?  

כמובן שלפונט אין מקצוע באמת, זוהי רק צורה שאנו בחרנו על מנת לוודא את הזהות השונה של כל פונט. הנקודה החשובה היא שבחירת הפונט צריכה להתבצע לפי קריטריונים מקצועיים. הפונט, בין אם הורדת אותו מאתר המציע פונטים חינמיים או שרכשתם אותו במיטב כספכם, לא בא לשלף את העדפותיו האישיות של המעצב הגרפי, הפונט נועד לדבר בשפה שיווקית המתאימה לקהל היעד, לאופי המסר אותו רוצים להעביר. ואולי גם להיות המגנט שימשוך את הקהל הנכון. 

לא נשכח שהפונט אינו מתקיים בספירה נפרדת מהעיצוב הכללי. על הפונט להתאים לעיצוב. אולי בכוונה החלטנו ליצור ניגוד עיצובי, זה בסדר כל עוד אנו מודעים לזה וזה משרת את המסר השיווקי. אבל תמיד עלינו לראות את הדברים בעין מקצועית ולקחת בחשבון את היחסים בין הפונט לבין יתר האלמנטים העיצוביים. 

צרכים שיווקיים מתנגשים עם צרכים טכניים

עוד סיבה מדוע יש צורך בהתייחסות מקצועית לכל הנושא היא אופן השימוש בגופן. בימנו חלק נכבד מהשימוש שעושים מעצבים גרפיים בפונטים הוא במדיה הדיגיטלית. מדיה זו מביאה איתה אתגרים חדשים בתחום הנראות של הפונטים והצורך במתן מענה לגדלים שונים של מסך. לכן כאשר בוחרים פונטים לעיצוב צריך לקחת בחשבון גם את סוג המדיה ולוודא התאמה של הפונט. פונט שיכול להיראות מעולה על כרזה מודפסת יכול להיות אסון על מסך הגלילה של הטלפון הנייד.