כשבעל עסק או בעל מקצוע פונים אל משווק דיגיטלי במטרה שיקדם שישווק אותם באינטרנט, אזי שהוא מציע להם שני מסלולים לבחירה או לשילוב ביניהם.
שיווק ממומן ו/או שיווק אורגני. ישנם לא מעט בעלי מקצוע ובעלי עסקים שלא מבחינים בהבדל בין השניים, ובאופן טבעי הם מבקשים שיבצע את מה שיעזור להם לשווק את עצמם כמה שיותר מהר.
במאמר זה אנחנו נסביר את ההבדל של שיווק דיגיטלי באמצעות שיווק ממומן, לעומת שיווק אורגני. לפני כן נציין, שני סוגי השיווקים אפשריים בפלטפורמות שונות, בין אם זה בגוגל ובין אם זה ברשתות חברתיות שונות. כמו כן נציין, אפשר לשלב את השניים ביחד ולהשיג תוצאות איכותיות. הבחירה בין השניים, נובעת הרבה פעמים מהגבלה תקציבית ולא מסיבות מקצועיות בהכרח.
מה זה שיווק ממומן?
שיווק דיגיטלי ממומן, הוא שיווק שנעשה באמצעות תשלום לצורך פרסום. למשל, אנחנו יכולים לפרסם עסק, מוצרים או שירותים בגוגל דרך מודעות שיתפרסמו במנוע החיפוש או ברשת הפרסום של המערכת אשר מופיעה באתרים שונים. אנחנו בוחנים באילו ביטויים משתלם לנו לפרסם את העסק, יש תג מחיר לכל ביטוי על פי הפופולאריות שלו, ובהתאם אנחנו משלמים ויוצרים מודעות פרסום שיופיעו במקומות שונים על פי גובה התקציב שהשקענו.
שיווק דיגיטלי ממומן, יכול לבוא לידי ביטוי גם באמצעות פוסטים ממומנים ברשתות חברתיות, וכן בעזרת מודעות פרסום באתרי אינטרנט שונים. הכל נעשה בתשלום.
מה זה שיווק אורגני?
שיווק דיגיטלי אורגני, מתבסס על עבודה מקיפה ועל ניסיון להתפרסם דרך זה שאנחנו מושכים אלינו גולשים בצורה טבעית. הדוגמא הטובה ביותר היא גוגל. מנוע החיפוש מדרג אתרים על פי אופי הקידום שמבצעים להם. ככל שהקידום הוא איכותי יותר, כך המיקום של האתר יהיה גבוה יותר, ואז הוא מושך אליו גולשים באופן אורגני ולא ממומן.
אפשר גם להשתמש בשיווק אורגני דרך פרסום ברשתות חברתיות בצורה טבעית ולא דרך קידום פוסטים, וכן דרך כלים ואמצעים אחרים שנמצאים ברשת. התהליך דורש הרבה מאוד סבלנות, זמן, וכן ידע והבנה בכללים השונים שיש לעמוד בהם בשביל לקדם את העסק או את האתר.
אז מה עדיף לנו?
באופן אופטימאלי, עדיף לשלב את השניים ביחד. כך אנחנו נהנים משני העולמות, וכן אנחנו יכולים לעבוד על אלמנטים שונים ולמלא את הצרכים השיווקים שלנו.
במידה ואנחנו צריכים לבחור בין השניים, אזי שעלינו לדעת ששיווק ממומן יכול לעזור לנו "כאן ועכשיו" אם אנחנו רוצים לפרסם מוצר, שירות, אירוע. אז עדיף להשתמש באופציה זו. אך אם אנחנו רוצים שיווק לאורך זמן, מוטב שאנחנו נשתמש באופציה של שיווק אורגני. זה אומנם לוקח יותר משאבים, אך זה מאפשר לנו להשיג תוצאות איכותיות לאורך זמן ולהשקיע הרבה פחות כסף על תוצאות איכותיות.